Vidi: te cifre su obimi točka. Dakle, od 60cm do 280cm obima. Izmeriš obim točka i uneseš tu vrednost kako bi dobio tačno merenje. Nemoj međutim misliti da će ti biti potrebno da uneseš podatak o prečniku rotora koji koristiš. Ono što će biti potrebno da uradiš, jeste da kalibrišeš uređaj. Ovo se radi tako, što pri bukvalno mirnom danu bez vetra, voziš bicikl sa meračem koji je prethodno kalibrisan, i u isto vreme u ruci držiš merač brzine vetra. Podešavaš merač brzine vetra po onom na biciklu u km/h (pošto je onaj na biciklu precizan do desetog dela km/h). Ko zna koja će vrednost biti na kraju unešena u brzinomer na meraču brzine vetra. To zavisi od mnogo faktora.
Ovo se može raditi i autom, ali auto je mnogo neprecizniji sa svojim meračem brzine.
Dakle, unošenje vrednosti prečnika rotora ti neće pomoći, jer brzina okretanja u odnosu na brzinu vetra, nije uopšte isto što i okretanje točka na vozilu.
Ravnotežu nećeš gubiti. On će biti i dalje osetljiv na okretanje kao i ranije, pošto su ta ležišta jako malog otpora. Ovde ne brini. Ali, kada dune jači vetar, nastaće problem jakog vibriranja rotora. Ovo se rešava jako jednostavno, tako što staviš sa druge strane kontra-teg. Neki metal, vijak i sl.
Koristi što manji magnet. Senzoru nije bitno koliki je, sve dok je polje tu. Zalepi ga, a sa druge strane kontra-teg iste težine i to je sve.
Kao što vidiš, u pitanju je improvizacija, ništa drugo.
Najbolji koji sam napravio je onaj što radi na ultrazvuk. Taj nema pokretne delove i pokazuje izmerenu vrednost na matričnom LCD-u. Naravno, ovo prevazilazi amatersku gradnju, pošto uključuje programiranje itd, ali radi fino.
Nadam se da sam nešto pomogao.
Takođe, voleo bih komentar beket na "kontra teg". Da li se piše zajedno, odvojeno, sa crticom kako napisah i kako mi je zvučalo u momentu ili drugačije?
Mislim da ide odvojeno (?), ali...