Evo da se javim i ja kao student 4. godine.
Nije se lako odluciti za meteorologiju, jer je dosta specificna. Iako je ona ogranicena na proucavanje atmosfere, u sebi opet sadrzi sijaset mogucih usmerenja. Ako nesto zaista volimo, to treba i da radimo to je moj moto.
Kao srednjoskolac ne treba puno brinuti o predstojecim studijama. Iz srednje skole je potrebno poneti neko opste obrazovanje i vladanje nekim osnovnim pojmovima. Bolje (pred)znanje iz matematike i fizike je pozeljno, MEDJUTIM, moje misljenje je da se i bez toga mogu uspesno zapoceti studije. Kako?
Sve sto ne platis na mostu, platis na cupriji, ili kako god...
Ako smo spremni da sednemo i zagrejemo stolicu i nadoknadimo propusteno u srednjoj skoli i budemo spremni da usvojimo novo sto nam se predaje, mislim da je uspeh zagarantovan. U prevodu, na fakultetu se kako iz matisa, tako i iz fizike po pitanju mnogo cega krece iz pocetka, kao da se ponovo upoznajes sa svime. Naravno, tempo je mnogo brzi i svemu se pristupa iz ugla diferencijalnog racuna, ali to je i opravdano jer su prva znanja o tome stecena u srednjoj skoli.
Dakle, po mom misljenju, spremanjem prijemnog ispita, vec se stice dobar deo predznanja o matematici koju treba znati za pocetak studija (premda je prijemni po mom misljenju sad prilicno lak). Ostalo ce se uz trud povatati na casovima i kod kuce za vreme nastave.
U sustini, meteorologiji moze da se pridje sa dva stanovista, deskriptivno i egzaktno.
Prvi metod bi se odnosio na cisto posmatranje prirode i pracenje njenog ponasanja bez jasne predstave o tome sta je u celoj prici uzrok, a sta posledica desavanja u atmosferi.
Drugi deo price je da se krene od toga da je svaka pojava u atmosferi posledica udruzenih efekata raznih faktora. Tacno upoznavanje sa njihovim ucescem u odredjenim procesima, kvalitativno i kvantitativno dovodi nas do egzaktnog proucavanja atmosfere. Tu se mi ne zadovoljavamo spekulacijama i nagadjanjima, vec nastojimo da svaki dogadjaj izrazimo kroz jednacine, ciji su clanovi upravo reprezenti svakog pojedinacnog faktora koji utice na proces.
Tako imamo i dva puta na koje mozemo da krenemo.
Amaterski put, na kome cemo ostati na tome da se divimo atmosferi i svim dogadjajima sa cisto fenomenoloskog aspekta ili da se upustimo u jednacine u kojima ce se cesto videti samo brojke, a vrlo malo ''vremena ''.
Drugi put, iako tezi kasnije moze da donese znatno vece zadovoljstvo pukog gledanja u nebo i divljenju prirodi.