Nisu isti uslovi u maju i junu. Trenutno je atmosfera topla i ima energije za jake oluje.
U maju je ipak bilo hladno na visini i oluja se brzo istrosi i nestane.
U junu traju mnogo duze natrocito posle toplog talasa, ima energije u atmosferi koliko hoces.
Tako nekako, ali imam malo drugacije vidjenje nekih stvari.
Mislim da sto se tice temperature po visini, ona bi trebala da bude niza, jer to samo pogoduje eksplozivnoj konvekciji, a ne inhibira je kao sto ti kazes.Delic vazduha koji se uzdize(u slucaju grmljavinskih oluja) kao glavnu uzgonsku silu ima silu potiska, koja nastaje zbog njegove vece zagrejanosti u odnosu na okolni vazduh.
Logicno, sto je okolni vazduh hladniji veca je i razlika temperature cestice i okolnog vazduha, nestabilnost je veca.
Upravo je i to cini mi se ideja za jedan od najjednostavnijih indeksa konvekcije-Lifted index(LI)
Uporedjuje se temperatura na 500mb, od potencijalne temperature cestice i njene okoline.Ukoliko je T500mb -Tcest.>0 , logicno, nema konvekcije.
Lako se cita i na emagramu:
Duzina crvene linije predstavlja vrednost indeksa(u kelvinima je).Tamno plavom sam obelezio, onako cisto i povrsinu koja kada se izracuna predstavlja CAPE i svetlo plavom CIN.
Cape svi mislim da znaju sta je, a CIN je jacina inhibicije konvekcije, sto bi otprilike bio onaj problematicni deo za delic vazduha, koji mora da predje da bi ostvario svoj CAPE.Obzirom da mu je jedinica J/kg, ovaj indeks bi predstavljao kolika je potrebno energija da se ulozi(u dzulima), da bi jedan kilogram vazduha dosegao nivo slobodne konvekcije(LFC-obelezen pink tackom), odakle on postaje topliji od okoline i slobodno se uzdize.
Ja se malo raspisah, moda je i off, ali oprostite.