Šanse za maglu su realne u BG i u naredna tri dana ali to ne znači da neće moći da se sleće na BG aerodrom (po meteo-kriterijumu, magla je svaka horiz. vidljivost ispod 1000m ali nije isto da li je vidlj. 50m ili 900m), ali moguće je i da se magla "izdigne" u nisku oblačnost (što se večeras već dešava na BG-aerodromu).
U
20h na BG-aerodromu je vidljivost
800m i avioni normalno sleću:
METAR LYBE 191900Z 06003KT 360V090 0800 R12/1500VP2000 R30/1500VP2000 FZFG OVC002 M00/M02 Q1027 NOSIG
a i sinoć i danas je vidlj. na aerodromu često, ne uvek, bila veća nego u gradu gde je u par termina zabeležena vidlj. od samo 50m.
Na BG-aerodrom (u poslednje 2 godine) može da se sleće i po magli koja smanjuje horizontalnu vidljivost na 100m (da budem precizan minimalna potrebna horiz. vidljivost je samo 75m) i vertikalnu na 30m, jer je glavna poletno-sletna staza (12) opremljena savremenom opremom za sletanje kategorije IIIb
ALI dozvolu za sletanje će dobiti samo oni avioni koji su tehnički opremljeni da mogu da sleću pri ovakvoj vidljivosti (tj. mogu da "komuniciraju" sa CAT IIIb) i čija posada ima važeću licencu za sletanje u ovakvim uslovima. Ako barem jedan od ova dva uslova nije ispunjen, sletanje nije dozvoljeno. Zato je juče i danas bilo aviona koji su preusmeravani za Niš, ali neki avioni su u istom periodu sletali na BG-aerodrom (u periodu kada je vidljivost bila 100-150m). CAT IIIb je trenutno najbolji sistem i omogućava sletanje kada je horizontalna vidljivost (runway visual range) manja od 200m ali veća od 75m (za USA je 46m). CAT IIIc (koji dozvoljava sletanje u "nultoj" vidljivosti) se nigde operativno ne koristi. Izvinjavam se za off a "Transmat-u" želim sreću
P.S. U
21h na BG-aerodromu horizontalna vidljivost je čak
1500m, magla se malo "izdigla" a visina donje osnove (baze) "oblačnog sloja" iznad aerodroma je procenjena na 60m.
METAR LYBE 192000Z VRB01KT 1500 BR BKN002 M00/M02 Q1028 NOSIG