Odlično Stefano!
I ti ne znaš šta valja, ih!
Porsche Cayenne.... uffff... ludilo!!! Verujem ti i zavidim što si mogao to da probaš... mora da je zadovoljstvo takvo, da ga teško možeš opisati. Znam ga teorijski, video ga jesam, ali nisam imao zadovoljstvo da ga probam. Svaka čast!
BMW o kojem sam govorio, jer stara serija 3... ne ona osamdesetih, već devedesetih godina. Auto je urađen za reli, ali nije se baš pokazao u vožnji. Naravno, kada uzmemo u obuzr elektroniku danas, istina je da su današnji modeli bolji od pređašnjih, ali neki stariji zaista imaju kvalitete ne kojima im se može pozavideti. Ja poštujem današnju tehnologiju svakako. Najbolje je što neće sve stati na ovom na čemu sada stoji. Napreduju zaista brzo.
Stari BMW o kojem pričah ima menjač sa kick downom, dakle ne na papučici gasa. Njegov motor je primitivan, pošto je auto 1979. godište. Dakle postoji mali menjač pored onog redovnog, kojim se kick down uključuje. On poseduje i polugu na sebi za eventualno uključenje kompresora (ko ga ima). Ovo su na taj model dogradili italijani, tj deo projekta motora se odnosio na pomoć s njihove strane. Čuo sam da postoje servisi u kojima i novije modele BMW-a podešavaju za to.
A takmičenja u driftu uglavnom pratim napolju
Što se tiče Alfe, nemam zamerku... ova koju spominješ je jako dobra. Hvale je svi koje znam. Zaista moćan auto. Ne verujem da bi zažalio, šta više, mislim da će slediti pravo pravcijato oduševljenje
Samo napred, ako možeš, to je prava solucija... i jako trajna ako se pazi.
Ali, da skratim komentare, koji se mogu davati do prekosutra... da ti tata pokaže šta je auto hehehe....
Znam da ćeš reći da prepoznaješ auto... svaki dobar poznavalac ga prepoznaje, iako je slabo poznat uopšte. U pitanju je "DeLorean". Istorijat je tako zanimljiv, kao i koncepcija automobila, njegova izrada, vreme izrade.... da je postao kult za kojim se okreću svi poznavaoci, ma gde se pojavio (ja bih trčao za njime hahaha...
).
Imao sam sreće da poslušam priču o njemu od prijatelja koji radi u Holivudu u Univerzal studiju. Za one koji ne znaju: projekat za auto, nastao je još davne 1976. godine! Napravio ga je John DeLorean, osnivač, po kojem je dobio ime. On je otvorio fabriku. U pitanju je lokalni Irski mafijaš, koji je bio veliki zaljubljenih u automobile. Projekat je po njegovoj zamisli napravio neki lik (dizajner) iz Pontiaka. Ali morao je da zadrži crte koje je John zamislio. I zaista, počela je serijska proizvodnja nedugo potom. Auto je bio "bad to the bone" u to vreme... možete zamisliti ovakav izgled sedamdesetih godina... ludilo! I danas je zavidno lep. Međutim, prodaja nije išla najbolje, jer je bio strahovito skup. Tada nastaju prvi problemi sa fabrikom.
Motor su radile tri firme: Reno, Pežo i Volvo. Zato nosi naziv RPV. Bio je to V6 sa oko 400KS. Jaaaako karakterističnog zvuka, koji se, na žalost, može čuti sam na TV-u, jer ne postoji u našoj blizini
Prodaja je počela opadati, nakon malog broja napravljenih komada. John se dovijao kako je znao i umeo, tako da je ozbiljno zaglibio u kriminal, kako bi održao svoju fabriku. Sve kolege su ga savetovale da će tako samo propasti, ali... čovek je bio lud za ovim autom.
U ono vreme, on je davao doživotnu garanciju na karoseriju, koja je (iako se zvanično spominje "specijalna legura čelika"), bio titanijum!! U ono vreme!! Nabavljao ga je iz Rusije, iz starih fabrika za proizvodnju podmornica. Te fabrike su počele propadati, pa su se preorijentisale uglavnom na izradu poljoprivrednih alatki. Poljoprivrednici su se žalili da ne mogu ništa sa lopatama koje su jako lagane, a tvrde... možete zamisliti ašov od titanijuma hahaha... naravno, to je detalj raspada starog sojvetskog saveza... Fabrika Suhoj još uvek umesto borbenih aviona, pravi kesice za prašak za pecivo. No, to je druga tema.
Izrada je bila jako skupa, pa je tako i prodaja trpela. John je bio već u ozbiljnim problemima. Onda mu se javio tadašnji direktor Universal Studios iz Holivuda, predlažući mu da auto stave u film koji su tada pripremali i odakle svi poznaju ovaj automobil (Povratak u budućnost). Dakle auto nije napravljen za film, čudo je stvarno
Namerio je da pomogne Johnu da pospeši prodaju. Ona je bila pospešena, uglavnom na američkom kontinentu, ali je ovaj ipak uhapšen neko vreme kasnije. Neću nikada zaboraviti te scene hapšenja i njega sa lisicama na rukama... kao klinci smo to gledali sa tugom, jer su prikazivali fabriku sa zaustavljenim pogonima...srušen naš san o najboljoj mašini koja se kretala putevima... pored one koju je vozio Mad Max i koja je takođe posebna i stvarna priča
Skoro sam saznao da je firma ponovo oformljena! Prodaju i polovne automobile (kažu da karoserija i dalje odoleva zubu vremena), kao i nove. Još uvek nema cenovnika, ali biće. Eto šanse da se nekada provozam njime
Inače auto nije baš ozbiljan kada se pogleda. Gepek je toliko mali, da ne može stati ni 30kg kupusa sa pijace. Dvosed, namenjen isključivo uživanju. Ali je toliko karakterističan, kao ništa do tada. Maska je zaista uzana, pa je dizajner dodao plastiku ispod branika, jer bi prelaz bio suviše oštar... ovako, deluje kao da je izdignut poput terenca. Ta maska mu daje dušu, jer tada ništa slično nije viđeno. Zaista deluje moćno. Podseća na Maserati, ali samo izbliza.
Vrata koja se otvaraju po sistemu "Galebovog krila" su takođe izuzetna i neobična. Bez njih, auto ne bi imao ovo što ima u sebi. Naravno, tu je i hauba, koja je skoro ravna plotna, veoma karakteristična. Uliva osećaj starog grubog dizajna, ali divne aerodinamike oštrih linija.
Boja koju vidite na slikama, je boja metala kojom je izrađivan. Dakle nije farban. Postojali su farbani modeli, ali je za to bilo potrebno doplatiti.
Još tada su shvatili ulogu malog profila guma, kao i njihove širine. Zadnji su veći od prednjih.
Auto je, bar za mene, "dream machine"
U ovom da se provozam, ništa više ne treba