Korisničko ime: Lozinka:

Dobrodošli na SerbianMeteo Forum


Prisutni ste kao gost. Da biste imali pristup kompletnom sadržaju foruma, diskusijama, koristili pogodnosti slanja privatnih poruke itd, potrebno je da se registrujete KLIKOM OVDE. Posle procesa registracije, putem e-maila koji ste uneli, dobićete link za aktivaciju naloga. Neophodno je uneti validan e-mail. U suprotnom nećemo biti u mogućnosti da vam pošaljemo aktivacioni link.
Ukoliko imate problem u vezi sa registrovanjem ili neki drugi tehnički problem, kontaktirajte nas na office[at]serbianmeteo.com

Autor Tema: Avio saobracaj i Cb... mogucnost i opasnosti :)  (Pročitano 11925 puta)

Van mreže Eagle

  • Poruke: 4
  • Lokacija: Serbia
Re: Avio saobracaj i Cb... mogucnost i opasnosti :)
« Odgovor #20 poslato: 29. Avgust 2009. u 16:27 »
Zdravo,

Evo moj prvi post na ovom forumu. Kao sto postoje razni oblici i velicine cumulus oblaka, tako važi i za Cb. Tropski ili polarni? Temperaturni gradijent? Subsidence inverzija postoji ili ne? Vetar? Front? Što se tiče opasnosti po avione ima ih i te kako (mislim na putničke, vojni su druga priča). Neki od njih prođu sa manjim opekotinama a neki na zalost stignu na zemlju u obliku Coca Colla zgužvane limenke.

Moje interesovanje za meteorologiju na ovom forumu je veliko, akcenat stavljam na micrometeorologiju za ultra lake letelice ali naravno i "Veliki vazduh" me interesuje.

Srdačan pozdrav,
B.

Van mreže ocelot

  • ***
  • Poruke: 3.525
  • Starost: 35
  • Lokacija: Zaječar
Re: Avio saobracaj i Cb... mogucnost i opasnosti :)
« Odgovor #21 poslato: 29. Avgust 2009. u 18:59 »
pozdrav i dobrodošao! ;)

kada kažeš da avioni neki put slete kao zgužvane limenke verovatno misliš na oštećenja (ulubljenja) na površini letelice?
je l se to dešava kada prođu kroz jači Cb? koliko je to opasno? tj. zanima me da li je opasnije leteti kroz takav oblak ili ispod njega (ukoliko je to uopšte izvodljivo)

sećam se kada je u beogaradu bila ona jača oluja početkom jula kako je jedan avion bukvalno bežao od grdosije i leteo drugim putem iznad centra

Van mreže Eagle

  • Poruke: 4
  • Lokacija: Serbia
Re: Avio saobracaj i Cb... mogucnost i opasnosti :)
« Odgovor #22 poslato: 30. Avgust 2009. u 09:07 »
pozdrav i dobrodošao! ;)

kada kažeš da avioni neki put slete kao zgužvane limenke verovatno misliš na oštećenja (ulubljenja) na površini letelice?
je l se to dešava kada prođu kroz jači Cb? koliko je to opasno? tj. zanima me da li je opasnije leteti kroz takav oblak ili ispod njega (ukoliko je to uopšte izvodljivo)

sećam se kada je u beogaradu bila ona jača oluja početkom jula kako je jedan avion bukvalno bežao od grdosije i leteo drugim putem iznad centra

Hvala na dobrodošlici :-)

Nisam naveo da su sleteli... Nazalost, uzlazne struje mogu da variraju zajdeno sa poljem koje iste obuhvataju krecu se od 15 pa nekad i preko 25 m/s, ali isto tako možete očekivati i nispone struje.

Ovo je uzeto sa jednog foruma:

"Avion na letu 447 se raspao iznad okeana
U vrijeme kad su vojni avioni locirali ostatke palog aviona kompanije Air France na letu 447, istražitelji su se fokusirali na utvrđivanje onoga što se tačno dogodilo tog kobnog ponedjeljka. Otkriveno je da je prolazak kroz oluju uzrokovao raspadanje letjelice iznad okeana, javlja AP.
Foto: AP
Foto: AP

Loše vrijeme onemogućava brži napredak istrage u dubokim vodama Atlantika gdje se traže crne kutije sa snimkom onoga što se dešavalo u posljednjim momentima prije katastrofe. Iako posjeduju vrhunsku opremu, francuski eksperti sumnjaju da će ove kutije ikada biti pronađene.

Istraga je uglavnom temelji na posljednjim porukama upućenim iz aviona u kojem je letjelo 228 ljudi, a iz kojeg je pilot poručio da ulijeće u prostor s olujom praćenom munjama. Vjeruje se da su sistemi otkazivali jedan za drugim, nakon čega se avion raspao na nebu.

Pilot je posljednju poruku poslao u 23 sata po lokalnom vremenu govoreći da prolazi kroz prostor sa gustim oblacima, munjama i snažnim vjetrom. Satelitski snimci ukazuju da je vjetar puhao oko 160 kilometara na sat u pravcu prema samom avionu.

Deset minuta kasnije počeli su problemi, odnosno pad sistema, promjena brzine i smjera, te gubitak visine. Izgubljena je kontrola nad upravljačkim sistemom i spojlerima na krilima. Posljednja poruka u 23.14 ukazuje na gubitak pritiska u kabini, onesposobljenje autopilota, prebacivanje na alternativni način napajanja i probleme sa održavanjem stabilnosti.

"Izgleda kao da se avion raspadao. Ne znamo zašto, ali bi to istraga trebala pokazati", rekao je izvor Associated Pressa.

"Ovo što imamo govori da je riječ o padu, ali ne znamo šta ga je uzrokovalo", kaže Bill Voss, predsjednik Flight Safety Foundationa i dodaje kako je moguće da ni same crne kutije ne sadrže informacije o tome šta je uzrokovalo pad.

U srijedu je odbačena i opcija da je riječ o terorističkom napadu, uz objašnjenje da i "nije bila uzimana u obzir".".

Pokušaću da nađem slike i postavim ih na ovu temu. Šta više odradiću nešto opširnije na ovu temu.

Pozdrav

Van mreže Eagle

  • Poruke: 4
  • Lokacija: Serbia
Re: Avio saobracaj i Cb... mogucnost i opasnosti :)
« Odgovor #23 poslato: 30. Avgust 2009. u 09:15 »
Evo i jednog linka gde možete pogledati nešto detaljnije o ovoj vrsti oblaka. http://www.clouds-online.com/cloud_atlas/cumulonimbus/cumulonimbus.htm

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=HzAatjwczGk" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=HzAatjwczGk</a>